Skip to content

Bedrijfsuitje goed voor de sfeer, maar dan moet je het wel organiseren…

15/04/2011
Bedrijfsuitje, als er maar een borrel is...

Bedrijfsuitje, als er maar een borrel is...

Eerder schreven wij op deze website in de post ‘Nieuwe medewerkers en nieuwe manieren van werken: hoe hou je binding?’ over de kracht van bijeenkomsten.

In een top acht van middelen die je als bedrijf in kunt zetten als niet iedereen meer elke dag naar kantoor komt betreffen drie van de acht een vorm van samenkomst.

Zo staan kennissessies op nummer vier, bijeenkomsten om te informeren op nummer zes en het bedrijfsuitje staat op nummer zeven.

Blijf leuke dingen doen
Over het bedrijfsuitje schrijven wij in dat artikel: Blijf samen leuke dingen doen. Juist als je elkaar niet meer acht uur per dag ziet is het belangrijk personeelsuitjes, verjaardagen en vrijdagmiddagborrels te blijven organiseren.

Nooit een bedrijfsuitje
Wat blijkt nu uit nieuw onderzoek van NationaleVacaturebank.nl? 47% van de werknemers heeft nooit een bedrijfsuitje. En degenen die dit wel hebben klagen er (vooral voorafgaand aan het uitje) massaal over!

En nog interessanter: een kwart heeft geen voorkeur voor het soort bedrijfsuitje, als er maar geborreld wordt! Het onderzoek werd uitgevoerd onder ruim 1.000 respondenten.

Wij klagers…
Mark Borgman van NationaleVacaturebank.nl op Managersonline.nl: “Het is algemeen bekend dat Nederlanders regelmatig klagen. Het feit dat slechts twaalf procent na afloop klaagt, betekent dat het merendeel het uitje achteraf toch leuk vond.”

“Het is natuurlijk wel lastig om een activiteit te bedenken die iedereen leuk vindt, maar om het klagen te voorkomen, is het misschien handig om werknemers van tevoren te betrekken bij de invulling van het uitje.”

Werknemers langer behouden
En over die 47% die nooit een bedrijfsuitje heeft: “Wellicht hebben bedrijven door de crisis nog onvoldoende financiële middelen om iets te organiseren. Toch is het voor het onderlinge contact tussen werknemers goed om regelmatig een uitje te organiseren.”

“Zeker nu de crisis voorbij is, gaan mensen weer jobhoppen. Met onder andere een goede sfeer kun je werknemers langer behouden.”

Het is net als met het weer… we klagen er wel over, maar ondertussen zijn we best tevreden met onze vier seizoenen…

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: