Skip to content

Een nieuw jaar, grote ambities – Kia Motors

04/03/2011

Kia - nieuwjaarsbijeenkomst in Media Plaza

Kia - nieuwjaarsbijeenkomst in Media Plaza

Kia is een van de snelst groeiende automerken op de Nederlandse automarkt. Al jaren achtereen stijgt het marktaandeel. Ook 2010 was een succesvol jaar. In het eerste half jaar van 2010 was Kia zelfs de snelste stijger.

Kia verwacht deze opwaartse trend zeker vast te kunnen houden en de ambities voor 2011 zijn dan ook groot.

Om die ambities te delen met alle Kia dealers in Nederland organiseerde het bedrijf een speciale nieuwjaarsbijeenkomst in Media Plaza. We praten erover met Ron Speksnijder, Event Manager A.I. bij Kia Motors.

Positionering
De afgelopen tien jaar heeft Kia onafgebroken gebouwd aan de positionering en professionalisering van het merk.

In enkele jaren tijd heeft het modelprogramma een ingrijpende vernieuwing én uitbreiding ondergaan. Een grote stijging van het marktaandeel was het gevolg en die stijging kent voorlopig nog geen eind.

Modern en dynamisch
Kia is nog lang niet uitgegroeid. De plannen voor het nieuwe jaar zijn ambitieus en worden idealiter, zoals elk jaar, al zo vroeg mogelijk gedeeld met alle Nederlandse Kia dealers. Voor 2011 vond deze bijeenkomst plaats op 3 januari.

Nieuwe ambities, stijl en design
Een dergelijke meeting is niet zomaar wat. Voor Kia is het allereerst belangrijk om alle partners te betrekken. De meeste autodealers zijn immers zelfstandig ondernemers. Zij hebben hun bedrijf zelf opgebouwd en werken hard.

Dat vraagt ook veel van de partners. Zij weten wat er speelt in het bedrijf, zijn er net zo goed dagelijks mee bezig. Kia wil ook hen deel uit laten maken van de nieuwe ambities en via deze bijeenkomst waardering uitspreken voor hun betrokkenheid.

De bijeenkomst is zo ingedeeld dat er voldoende inhoud is voor de dealers, maar deze tegelijkertijd ook toegankelijk is voor de partners.

Gedurende twee dagen is er tijd voor presentaties en ook ontspanning.

De manier waarop het evenement wordt georganiseerd is ook volledig in lijn met het merk en de ambities. De locatie, de ontvangst, de verzorging, alles staat in het teken van stijl en design en de moderne en onderscheidende uitstraling van Kia.

Ambitieus, maar luchtig
Kia koos dan ook niet voor niets voor een aftrap bij Media Plaza. Dit moest bijzonder worden. Duidelijk ambitieus, maar ook luchtig. Met presentaties van de directeur, maar ook met entertainment. Een cabaretier, een zanger.

Maar hoe creëer je een mooie afwisseling van beiden? Hoe kan de sfeer worden aangepast aan het moment?

Met licht, zo weet Media Plaza.

Wow-effect
Met 18 tafels van elk tien personen en een podium aan de kopse kant zag de Polar zaal er weer even heel anders uit. Alles stond in het teken van Kia: de kleuren, de menukaarten, de aankleding.

De Polar is modern, strak en wit, maar met een LED lamp gericht op elke tafel ontstond een bijzondere sfeer. Een wow-effect. Precies het effect dat Kia zo graag wilde bereiken.

Bijzondere sfeer
Tijdens de presentaties werd het licht zodanig aangepast in kleur en intensiteit dat de aandacht werd getrokken naar het podium en de aanwezigen geconcentreerd konden luisteren.

Tijdens het diner werd een huiselijke sfeer gecreëerd. Kleur en intensiteit konden vervolgens ook weer worden aangepast aan de sfeer en de stemming als de cabaretier of de zanger op het podium stond.

Kia - nieuwjaarsbijeenkomst in Media Plaza

Kia - nieuwjaarsbijeenkomst in Media Plaza

Inspiratie en motivatie
Al met al was het een bijzondere avond, waarbij de ambities voor 2011 in een afwisselend formele en informele sfeer konden worden besproken.

Doel van Kia was om de 180 aanwezigen de zaal aan het einde van de avond geïnformeerd, maar vooral ook geïnspireerd en gemotiveerd te laten verlaten. Mede ook door met een unieke setting en uitstekende verzorging zijn blijk van waardering uit te spreken naar de Kia dealers.

Dat is, in een geheel eigen Kia-sfeer, zonder twijfel gelukt.

Advertenties
No comments yet

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: