Skip to content

Echte interactie – Ziggo

11/02/2011
Echte interactie - Ziggo

Echte interactie - Ziggo

Media en communicatiediensten

Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten, zoals TV, internet en telefonie.

Het bedrijf ontstond op 18 mei 2008 uit een fusie van @Home, Casema en Multikabel. Nu heeft Ziggo ruim 3.000 medewerkers die werken op verschillende vestigingen in het land.

Ongeveer de helft van deze medewerkers werkt in de call centers. Verder werken er uiteraard veel technici en heeft het bedrijf verschillende ondersteunende diensten.
 
Het belang van bijeenkomsten

Voor een bedrijf als Ziggo, met een grote diversiteit aan medewerkers en nieuwe ontwikkelingen, is het belangrijk iedereen goed op de hoogte te houden van het reilen en zeilen van de organisatie.

Dat gebeurt natuurlijk via communicatiemiddelen als nieuwsbrieven en intranet, maar Ziggo weet inmiddels uit ervaring hoe belangrijk het is om daarnaast ook bijeenkomsten te organiseren. Om medewerkers en directie elkaar weer even in een andere setting te laten ontmoeten, om met elkaar het gesprek aan te gaan of te werken aan teambuilding.

Kennisuitwisseling en teambuilding

Precies om die reden organiseert Ziggo regelmatig externe meetings. Vier keer per jaar vindt bijvoorbeeld de management meeting plaats. Deze vier middagen per jaar komen bijna 200 managers van het bedrijf bijeen om elkaar te informeren en gezamenlijk afstemming te vinden over de te varen koers.

Doordat er verschillende vestigingen zijn in het land ontmoeten de managers elkaar niet heel regelmatig. Terwijl er wel continu contact is per telefoon of e-mail. Om de samenwerking te versterken en te leren van elkaars inzichten en ervaringen is er tijdens de meeting altijd ruimschoots tijd voor echte interactie.

Persoonlijk contact

Ziggo heeft ook bijeenkomsten voor alle medewerkers. Om iedereen te betrekken. Een bedrijf runnen, dat doe je immers samen.

Twee keer per jaar reist de directie langs alle vestigingen tijdens een driedaagse tour. Eveneens in een externe setting vertelt de directie aan de medewerkers hoe het met Ziggo gaat en wat de toekomstplannen zijn. Medewerkers krijgen op hun beurt de gelegenheid vragen te stellen.

Even weg, maar wel heel Ziggo

Ziggo vindt het belangrijk de mensen tijdens deze bijeenkomsten even uit hun werkomgeving te halen. Tegelijkertijd is het wel belangrijk op die externe locatie een geheel eigen sfeer te creëren.

Ziggo kiest daarom bewust voor een strakke, moderne locatie die past bij de cultuur en de stijl van het bedrijf en even echt helemaal Ziggo kan zijn.

Elke keer weer anders

Daarnaast is het belangrijk dat alles kan. Technisch, maar ook qua inrichting. Een podium in het midden met rondom zitplaatsen? Een opstelling als een televisieprogramma, met een podium, een panel en een tribune? Presentaties, groepsopdrachten en borrel in één zaal?

Het kan allemaal en het moet ook allemaal kunnen, want Ziggo wil het iedere keer weer anders doen. Juist om die interactie te bevorderen, de mensen te motiveren en iedereen geïnformeerd en geïnspireerd weer naar huis te laten gaan.

Inspirerende omgeving

De bijeenkomsten zijn belangrijk voor Ziggo. Zeker met zoveel verschillende medewerkers en zoveel nieuwe ontwikkelingen. Ze helpen de cultuur en de samenhang te versterken binnen het bedrijf.

Juist de locatie is dan ook zo belangrijk. Wel weg van de werkvloer, maar tegelijkertijd in een geheel eigen Ziggo-sfeer. Met elkaar in een inspirerende omgeving. Zo blijft Ziggo het graag nog jaren doen.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: